نگهداری از چرم طبیعی:

چرم طبیعی، امروزه یک خرید و انتخاب لاکچری محصسوب می شود،و باید نگهداری از چرم طبیعی را به بیاموزیم،

اگر شما هم جزو دسته خاص پسندان و خاص پوشان، محسوب می شوید، از استحکام بالا و زیبایی محصولات چرمی در موارد مختلف لذت می برید.

نگهداری از چرم طبیعی

به دلیل قیمت و ارزش این محصولات، نگهداری از آنها  بسیار حائز اهمیت است و فقط در صورت نگهداری مناسب می توان عمر این محصولات را بالا برد، در این مقاله قصد داریم، مهم ترین نکات نگهداری از چرم طبیعی را در چهار مرحله بررسی کنیم،تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دوره های آموزشی ما را تماشا کنید

^^ آموزش چرم دوزی از مقدماتی تا پیشرفته را از لینک بالا دریافت کنید ^^

مرحله اول:

مرحله اول و مهمترین مرحله نگهداری از چرم طبیعی، درست تمیز کردن محصولات چرمی، بدون آسیب رساندن به بافت چرم است، دقت کنید،

اگر مایعی روی سطح بیرونی محصول چرم شما پاشیده شد یا اینکه چیز کثیفی روی آن ریخت بلا فاصله باید چرم را تمیز کنید. اگر سریعا برای این کار اقدام نکنید، به مرور زمان به ساختار محصول چرمی شما آسیب وارد می شود، برای تمیز کردن لکه ابتدا از یک دستمال خشک استفاده کنید، اگر لکه پاک نشد، از کف صابون و يک اسفنج کمک بگیرید، اما سعی نکنید هرطور شده آن را از بین ببرید چون ممکن است به خود چرم آسیب بزنید.

نگهداری از چرم طبیعی

در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید چرم را در ماشین لباسشویی شست، باشد؛ اگر در خانه نمیتوانید چرم خود را بشورید، می توانید البسه چرم خود رابه یک خشکشویی معتبر بسپارید، اما مطمئن باشید یک متخصص شست وشوی چرم در آنجا وجود دارد، چون اگر به پشت چرم آب برسد چرم نرمی و لطافت خودرا از دست می‌دهد و دیگر هم چون گذشته انعطاف پذیری نخواهد داشت و خشک می‌شود.

طریقه ی واکس زدن و براق کردن محصولات چرمی

اگرهم آستر کت چرم تان کثیف شد بهترین کار این است که آستر را عوض کنید چون چرم فقط روشویی می‌شود. گردو غبار دشمن چرم است و شما باید هر چند وقت یکبار روی ان را تمیز کنید.

مرحله دوم:

مرحله دوم نگهداری از چرم طبیعی، مراقبت محصولات چرمی حین استفاده است. محصولاتی در بازار وجود دارد که می تواند مانند، یک لایه محافظ نامرئی، تنفس پذیر و مقاوم روی انواع سطوح ایجاد  کند و از دارایی چرمی شما در برابر آلودگی و رطوبت محافظت  کند، می توانید برای جلوگیری از کثیفی انواع این اسپری ها را از بازار تهیه کنید.

یک ماده طبیعی و خانگی که می توانید، برای تمیز نگه داشتن، محصول چرمیتان استفاده کنید و مانند یک تهویه برای مبلمان چرمی شما به کار می آید، روغن بذر کتان است.

نکته مهم، برای یادآوری آنچه می توانید و نمی توانید روی چرم خود استفاده کنید این است که  دو ماده شیمیایی متداول که باعث آسیب شدید چرم می شوند،را به خاطر بسپارید: الکل و استون هستند. فارغ از آنچه در اینترنت می خوانید، به هر قیمتی محصولات چرمی خود را از این دو ماده دور نگه دارید.

مرحله سوم:

و مرحله سوم، نگهداری از چرم طبیعی مرطوب کردن محصول با روغن های مخصوص است، برای مثال کفش چرمی شما، به صورت منظم نیاز به تمیز شدن دارد. قبل از هربار واکس زدن، ابتدا کفش‌ها را به وسیله یک دستمال مرطوب، به خوبی تمیز کرده و پس از واکس، آن‌ها را به خوبی پولیش کنید. وجود گرد و غبار در حین واکس زدن سبب تیرگی و کدر شدن سطح کفش چرم می شود. نکته‌ی دیگر در مورد نگهداری کفش های چرم این است که بهتر است آن‌ها را شب واکس زده و در دمای اتاق قرار داده تا زمان کافی برای نفوذ واکس به رویه کفش مهیا شود. کفش های نبوک که واکس خور نیستند را نیز می توان بوسیله برس و اسپری مخصوص تمیز کرد.

نگهداری از چرم طبیعی

می توانید، خودتان در خانه نرم کننده طبیعی تهیه کنید. برای این کار یک چهارم آب گرم، یک قاشق غذاخوری صابون و چند قطره سرکه را مخلوط کنید. یک پارچه را به این مخلوط آغشته کنید، آن را بیرون بکشید تا مرطوب باشد و مرطوب نباشد. تمام سطح پارچه چرم را پاک کنید. اجازه دهید چرم پس از اتمام کارتان در هوا خشک شود.

مرحله چهارم :

اگر براي مدتي نمي‌خواهيد از وسايل و لباس‌هاي چرمي خود استفاده کنيد، داخل آن را با روزنامه پر کنيد تا شکل ظاهري آن آسيب نبيند.

نگهداری از چرم طبیعی

این نکته را در نظر داشته باشید که چرم در رطوبت زياد کپک مي‌زند بنابراين آن را در جايي که بسيار مرطوب است نگهداري نکنيد. هيچ‌وقت هم چرم را در پاکت پلاستيکي نگه نداريد چون اين کار باعث مي‌شود که رطوبت احتمالي موجود در محصول چرمي خشک نشود.

اینستاگرام ما را دنبال کنید

 

6 thoughts on “نگهداری از چرم طبیعی

  1. مریم دهقان دهقان میگوید:

    با سلام بسیار اطلاعات مفیدی در اختیار هنرجوها قرار میدین.من تا الان فکر میکردم باید داخل نایلون چرم و نگهداری کنیم که خشک نشه.شما در این مقاله ها به نکته های بسیار ظریفی اشاره میکنید.👏👏🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد