دوره آموزشی صندل

صفر تا صد طراحی و ساخت انواع صندل چرمی

در این دوره یاد میگیرید چطور مثل یک استادکار ماهر انواع صندل چرمی بسازید و برای خودتان و اطرافیانتون ایجاد اشتغال و کسب در آمد عالی کنید

ثبت نام در دوره مشاوره خرید
ادیت 3
ادیت 2 4
ادیت 2 6
ادیت 2 2
ادیت 5 4
ادیت 3 8
دریافت هدیه ۴۳۰/۰۰۰ هزارتومانی آموزشی
IMG 4545

تعریف صندل

نوعی پای‌افزار یا پای‌پوش روباز و سبک است که به‌طور معمول با بندی به پشت مچ پا بسته می‌شود و به دلیل راحتی در مناطق گرم، درمیان مردم، بسیار محبوب است.این نوع کفش‌ِ روباز، از یک کفی که با یک پایه و یا پایه‌هایی که به پشت پا و یا مچ آن بسته می‌شود، ساخته شده است و می‌تواند پاشنه داشته باشد. گاهی تفاوت قائل شدن میان صندل‌ها و کفش‌های دیگر، بسیار دشوار است.

313

چرا باید در این دوره شرکت کنم؟

امروزه استفاده از صندل در میان خانم‌های جوان و شیک‌پوش بسیار ترند شده است، به‌ویژه که با مانتو و یا کیفشان سِت و هماهنگ باشد.
شرکت در دوره‌ی صندل، هیچ پیش نیازی ندارد و در این دوره، از نخستین مرحله به شما روش آشنایی با ابزار کار، آموزش داده می‌شود.
صندل‌ها به دلیل استفاده فراوان، از پرفروش‌ترین محصولاتبازارند که تنوع بسیارشان در قیمت و مدل، پاسخ‌گوی نیاز همه‌ی سلیقه‌هاست. بی‌شک دست‌دوز بودن صندل چرم زنانه، در کیفیت بهتر و زیبایی هر چه بیشتر آن، تأثیر بسزایی دارد.

سرفصل های دوره چیست؟

کفنی کردن

نخستین مرحله، کفنی کردن است که باید همه‌ی سطح قالب صندل را با چسب کاغذی دوسانتی به‌صورت چندلایه بپوشانیم تا هیچ درز و بادی نداشته باشد و به آسانی بتوانیم الگوی صندل را روی آن پیاده کنیم.

اگردر مرحله‌ی کفنی کردن، الگو بد بچسبد یا زیر آن باد داشته باشد، سبب ایراد کار تا پایان آن می‌شود. با اینکه کار بسیار آسانی به نظر می‌آید، اما در این مرحله به دقت بسیاری نیاز داریم، زیراالگو روی این قسمت بنا می‌ش

امروزه طراحی الگو روی صندل، روش‌ها و متدهای بسیاری دارد. از روش‌هایی که از دیرباز و در صد سال گذشته برای طراحی کفش و صندل استفاده می‌شده، الگوکشیدن روی قالب بوده است؛ از هنگامی که قالب‌ها چوبی بودند تا اکنون که فلزی‌اند و نوع ابری و پلاستیکی نیز به بازارآمده.

با پیشرفت فنّاوری و دانش، بخشی از این مرحله را نرم‌افزارها به عهده دارند و این فرایند در کارخانه‌های بزرگ چرم و تولید کفش و صندل به انجام می‌رسد.

کسانی که می‌خواهند مدل‌های گوناگون را خودشان بکشند، می‌توانند از روش سنتی طراحی با مداد که کم‌هزینه است و به تخصص ویژه‌ای نیاز ندارد و بسیار راحت می‌توان آن را یاد گرفت، استفاده کنند.

این مرحله بسیار مهم است چون دید هنرجو را درباره‌ی مدل‌کشی و الگوکشی افزایش می‌دهد و سبب می‌شود او خلاق شود  و بتواند مدل‌های گوناگون را در ذهن تجسم  کند که چگونه کشیده می‌شوند. یافتنِ دید یک طراح صندل، به آن بستگی دارد که این مرحله به او، هم خوب آموزش داده شود و هم هنرجو، خوب تمرین کند.

به عبارتی، این قسمت به گونه‌ای است که اگر استاد، یک بار آموزشی می‌دهد و آن را به انجام می‌رساند، هنرجو باید بارها و بارها آن را تکرار کند تا بتواند به مرحله لازم و تبحر برسد.

در مرحله طراحی، پس از کشیدن الگو، باید آن را روی مقوا پیاده کنیم، یعنی طراحی الگو، دو قسمت دارد:

الف) کشیدن الگو روی قاب

ب) انتقال آن به روی مقوا

درهر کدام از این‌ دو قسمت، نکته‌های بسیاری وجود دارد که استاد مرجان محمدی آن‌ها را به‌طور کامل آموزش می‌دهد.

جالب این است که الگوکشی کفش‌ها و صندل‌ها، به تنهایی یک شغل شمرده می‌شود، یعنی اگر کسی این مرحله را خوب بیاموزد، می‌تواند به درآمدی ماهانه پنج تا ده میلیون تومان دست یابد.

الگوکشی، مادرِ کفاشی و ساخت صندل است.

در این دوره، افزون بر اینکه اصول طراحی و الگوکشی  صندل را به‌صورت دستی آموزش می‌دهیم، دوازده مدل پروژه‌ی نمونه کار و عکس باکیفیت آن را می‌آوریم و به هنرجو از مرحله‌‌ی صفر طراحی می‌آموزیم تا شروع به کار کند.

همچنین می‌کوشیم که خلاقیت هنرجو را افزایش دهیم تا با آموختنِ مدل‌ها بتواند یک مدل‌گیر و الگوکش حرفه‌ای شود.

مرحله برش‌کاری، ابتدایی‌ترین مرحله‌ی اجرای کار است. در این مرحله، همه‌ی اصول برش‌کاری بیان می‌شود. برش‌کاری از نظر کفاشی مرحله‌ی مهمی است. اصطلاحی که میان کفاش‌ها فراگیر می‌باشد این است که «سود کفاش در نیش چاقوی آن هست».

چون اگر برش کار بتواند خوب برش بزند، با پرت کمتری از چرم، سود بیشتری خواهد داشت.

در این مرحله می‌کوشیم اصول استاندارد برش‌کاری را از صفر تا صد به شما بگوییم تا بیاموزید چگونه به وسیله‌ی یک کاتر، چرم را به‌صورت استاندارد برش دهید و به بدنتان آسیبی نرسانید.

همه‌ی استانداردهای کار کردن با کاترو قیچی در این مرحله به‌صورت کامل و با اصول آن، به هنرجوها بیان می‌شود و پس از این آموزش‌ها و شاید کمتر از یک ساعت تمرین، شما نیز می‌توانید مانند یک برش‌کار حرفه‌ای، چرم را برش بزنید. این مرحله از برش‌کاری آن‌قدر خوب و کامل توضیح داده شده است که افزون بر کار صندل، در کیف‌سازی هم بسیار کمکتان می‌کند.

برای برش‌کاری فقط به یک کاتر نیاز دارید و یک تخته‌ی برش که می‌تواند تخته‌ی تفلون یا تخته‌ی آلفا باشد.

روش‌های سمبه‌زنی نیز در همین مرحله‌ی برش، کامل بیان شده است.

در این دوره آموزشی، دو مدل لویس داریم: یکی لویسی که در مرحله‌ی پستایی انجام می‌شود که قلق‌های خاص خود را دارد و در کیف‌دوزی هم استفاده می‌شود؛ و دومی لویسی که با گزن انجام می‌شود.

پستایی به قسمت رویه‌ی کفش که در زیبایی آن نقش مؤثری دارد، گفته می‌شود.

پس از برش، به مرحله‌ی پستایی می رسیم که در آن، کارهایی که در مرحله چسب کاری و برش‌کاری انجام شده هم به هم دوخته و هم لویس‌کاری می‌شوند،. اگر  به یراق نیاز باشد، به‌طور معمول در این مرحله نصب می‌شوند.

این مرحله بسیار مهم است. برای آنکه هنرجو بتواند بسیار ماهر شود، سیزده پروژه‌ی کاری گوناگون با انواع و اقسام پستی‌سازی را آموزش داده‌ایم. همه‌ی دوخت‌ودوزها با دست و سوراخ کاری‌ها با سنبه انجام می‌پذیرد تا هنرجو در خانه نیز بتواند این کارها را به انجام برساند و به ابزار ویژه‌ای نیاز ندارد. این نکات را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای، استاد مرجان محمدی آموزش می‌دهد.

ابرای ینکه کار آماده‌شده در مرحله‌ی پست‌هایی، بر قالب سوار شود، در این مرحله بنابر اصول ویژه‌ای روی قالب کشیده می‌شود.

پس از سوارکاری، با  چکش یا مشته روی چرم می کوبند تا بهتر بچسبند و از هم جدا نشوند و دوخت، راحت تر انجام شود.

در این مرحله، زیباسازی آموزش داده می‌شود که دربردارنده ی نکات ریزی است تا هنرجو بتواند صندل‌ها را به‌صورت قرینه درآورد و نشآن‌های ویژه‌ای را روی صندل بزند که اگر اشتباه کند، ممکن است همه‌ی زحماتی که در مراحل پیشین متحمل شده، به هدربرود.

در این مرحله، نکاتی گفته می‌شود که سبب خوش ایست تر شدنِ صندل می‌شود

و خوب آموختنِ پیشکاری، سبب می‌شود صندل باد نداشته باشد. ایراد کار آن صندل‌هایی که باد دارند یا پای فرد را می زنند، به حوزه پیشکاری مربوط است.

در این مرحله، چرم کشیده می‌شود. بسیار ی می پندارند فقط میخ زدن مهم است در حالی که این کار بنابه قالب کارهای گوناگون، متفاوت است و قلق‌های ویژه‌ای دارد و دقت بسیاری می خواهد، بنابر این  همه‌ی این نکات در سیزده پروژه‌ی گوناگون، از صفر تا صد پیکاری، آموزش داده شده است.

مدل‌های این سیزده پروژه به گونه‌ای گزینش شده اند که یک هنرجو با فرا گرفتن آن بتواند انواع و اقسام کارکشی‌های صندل‌های گوناگون را که در  بازار وجود دارد، بیاموزد و به خوبی انجام دهد.

در این دوره می کوشیم همه‌ی موارد ضرور را به هنرجو بیاموزیم و از موارد آموزشی، از چند زاویه فیلمبرداری و بهترین زوایه ها گزینش شده است با بالاترین کیفیت که  ویژگی آن این است که می‌توانید بارها و بارها آموزش‌ها را بنگرید تا ملکه ی ذهن شود.

این کار به زور ویژه‌ای نیاز ندارد . بسیاری می پندارند که این کار، نیروی ویژه ای می خواهد، اما هرگز چنین نیست و یک خانم، بسیار آسان می‌تواند این کار را انجام دهد و فقط میخ، چکش و دقت بسیار، ابزارهای لازم برای انجام دادن این کارند.

اینکه چه میخ و چه چکشی مناسب ساختِ این نوع صندل است، همه در این دوره‌ی آموزشی به‌طور کامل توضیح داده شده.

از مهم‌ترین قسمت‌های تشکیل دهنده‌ی هر کفش، زیره‌ی آن است. زیره، بخش بیرونی کفش است که با سطح زمین در تماس است و از آسیب رسیدن به پاها محافظت می‌کند و در عین حال سبب دوام بیشتر کفش می‌شود.

زیره از قسمت‌های بسیار مهم در دوام کفش است و اگر قرار باشد برند شما، یکی از برندهای برجسته، خوب و  باکیفیت شناخته شود و ماندگاری و دوام داشته باشد، سفارش می‌کنیم این قسمت را با دقت بسیاری فرا بگیرید، چون بسیاری از مشتریان از این موضوع ناراحت‌اند که زیره‌ی کفش، پس از مدتی کنده می‌شود.

طراحی برخی از زیره‌ی کفش‌ها به اندازه‌ای زیباست که دلیلی برای خرید آن می‌شود. ممکن است بپرسید زیره‌ی کفش‌ها چه تفاوتی دارند؟ باید بدانید هر زیره، کاربرد خاص خود را دارد.

بسیار ی می پندارند این مرحله، فقط چسب زدن است، در حالی که هرگز این گونه نیست.

اینکه چگونه چسب بزنید، کجا چسب بزنید، پیش از چسب زدن چه مراحلی انجام شود و به‌طوردقیق چه فرایندهایی به ترتیب انجام پذیرد که یک صندل از دوام خوبی برخوردار شود و کفی از آن جدا نشود، به این قسمت مربوط است.

چرا این مرحله مهم است؟

اگر قرار است که صندل تولیدی‌تان قوی باشد، و این مرحله را درست فرا نگیرید، هر اندازه هم که مدل زیبایی را برگزینید و کارکشی را خوب انجام دهید، صندل در پای مشتری، بسیار زود آسیب می‌بیند و سبب می‌شود هزینه ی دریافتی برای شما برکت نکند و آن مشتری، هرگز دوباره از شما چیزی نمی خرد.

اما اگر این قسمت را خوب انجام دهید و دوام کار را بیفزایید، سبب می‌شود که مشتری بارها و بارها از شما خرید کند. پس هنرجو باید این مرحله را نه فقط در تولید صندل، بلکه برای فروش‌های دوباره، نکاتش را بیاموزد و رعایت کند.

زیره‌های گوناگون لم‌های مختلفی برای چسباندن دارد. اینکه زیره به چه شکلی باشد، طبی یا پلاستیکی باشد و در کل چه جنسی داشته باشد، استانداردهای گوناگونی وجود دارد.

انتخاب زیره‌ی استاندارد

یکی از دلایل خستگی فرد هنگام پا کردنِ یک صندل و راه رفتن، زیره‌ی غیراستاندارد و نامناسب آن است. هرچند رویه‌ی صندل سبک و باکیفیت و مناسب باشد، هنگامی که زیره نامناسب، سنگین و کیفیتش کم باشد، فرد از راه رفتن، احساس خوبی نخواهد داشت.
زیره‌ی مناسب و استاندارد صندل باید ضخامت کافی،  دست کم  یک سانتی متر داشته باشد. لژ یا زیره‌ی با ضخامت کافی، سبب می‌شود فشار ناشی از برخورد پا به زمین، کمتر احساس شود.
انعطاف کافی زیره، میزان فشردگی، تراکم و جنس آن نیز از  ویژگی‌هایی است که صندل را  به پاافزاری خوب و مناسب و یا نامناسب و غیراستاندارد تبدیل می‌کند.

انواع زیره:

۱- زیره‌ی کفش PU

۲- زیره‌ی کفش TPU

۳- زیره‌ی کفش EVA

۴- زیره‌ی کفش PVC

۵- زیره‌ی کفش لاستیکی

۶- زیره‌ی کفش ترمو

۷- زیره‌ی کفش چرم

زیره‌ی کفش PVC

 زیره‌های جنس پی وی سی، به زیره‌ی پلاستیکی هم معروفند و کم قیمت و مقرون به صرفه هستند.

زیره‌ی کفش لاستیکی

این زیره‌ها وزن بیشتری نسبت به انواع زیره دارند و از استحکام و مقاومت بسیاری برخوردارند و از آن‌ها برای کفش‌های راحتی استفاده نمی‌شود، اما یکی از گزینه‌های مناسب برای استفاده در کفش کوهنوردی و سربازی می‌باشند. کفش‌های این چنینی ممکن است در هنگام راه رفتن در سطوح صاف،  صدا تولید کنند.

زیره‌ی کفش ترمو

این نوع زیره، عایق حرارت و مناسب استفاده در فصول گرم و سرد می‌باشد. از سویی، مقاومت بسیار زیادی دربرابر لغزش، سایش و شکستن دارد.

زیره‌ی کفش چرم

این زیره‌ها افزون بر اینکه مقاومت بسیاری دارند، ظاهر زیبایی به کفش می‌بخشند. از این رو، از این نوع بیشتر برای کفش‌های چرمی شیک و مجلسی به کار می‌روند.

بهترین زیره‌ی کفش کدام است؟

البته نمی‌توان گفت کدام یک از انواع گفته شده، بهترین است و هر کدام می‌توانند در شرایطی گوناگون، بهترین باشند. نوع کفش و نوع فعالیتی که با آن انجام می‌شود، در این باره تعیین‌کننده خواهد بود.

برای مثال، زیره ای که برای صندل‌های مجلسی فوق العاده است، برای یک صندل راحتی، بسیار نامناسب می‌باشد، اما به‌طور کلی می‌توان گفت بهترین زیره‌ی صندل، ویژگی‌های زیر را دارد:

  • زیبایی ظاهری از ویژگی‌هایی است که در نگاه اول، مشتری را برمی انگیزد. بنابراین شکل آن باید به‌طور کامل  با طرح و مدل کفش، متناسب باشد.
  • مقاومت بسیاری دربرابر سایش و شکستن داشته باشد. به عبارت دیگر، باید از بهترین مواد اولیه در تولید آن استفاده شود.
  • عایق خوبی برای حرارت باشد.
  • از ساختار فیزیکی اصولی و استاندارد برخوردار باشد تا سبب راحتی صندل و حفظ سلامت پاها شود.
  • از ضریب اصطکاک قابل قبولی برخوردار باشد. به عبارت دیگر لیز نباشد و دربرابر لغزندگی، مقاوم باشد.
  • با توجه شرایطی که استفاده می‌شود، از مقاومت کافی برخوردار باشد. برای مثال، نوعی که برای صندل‌های صنعتی در نظر گرفته می‌شود باید دربرابر مواد شیمیایی خاص، از خود مقاومت نشان دهد و مانع نفوذ آن مواد شود.
  • مقرون به صرفه باشد. این صرفا به معنای ارزان قیمت بودن نیست، بلکه مقصود، تناسب قیمت و طول عمر صندل است.

در این دوره می کوشیم تا انواع و اقسام زیره‌ها را به روش‌های گوناگون آموزش دهیم تا هنرجو بداند که  اگر صندلش ساده باشد، یا پاشنه‌دار، چگونه باید چسب کاری کند و به چه نکاتی دقت داشته باشد تا بتواند صندل بادوامی را تولید کند و به مشتری بسپارد.

به پاک کردن چسب‌های کار و یا به رنگ کردن لبه‌های آن در صورت نیاز، پرداخت گویند.

واکس زدن، گلچه یا کفی ته زدن، بند بستن، جفت کردن کفش و داخل جعبه نهادن نیز از مراحل پرداخت است.

گلچه به جنسی که کف کفش قسمت پاشنه قرار می‌گیرد.، گویند که به‌طور معمول روی آن آرم شرکت تولیدکننده چاپ می‌شود.

دوست دارید بتوانید داخل منزل با کمترین هزینه کارآفرینی کنید و کسب و کاری را بیاغازید؟ هنر چرم‌دوزی با دست، از ارزان ترین و در عین حال درآمدزاترین کسب و کارهای خانگی می‌باشد که با چند ابزار ساده و خرید اندکی چرم می‌توانید انواع صندل‌ها و اکسسوری‌های زیبا بسازید.

در این آموزش که برای شما آماده کرده‌ایم، دوخت صندل را از صفر تا صد و قدم به قدم و آسان به شما می‌آموزیم.

در آغاز، همه‌ی مباحث تئوری که برای چرم‌دوزی به آن‌ها نیاز دارید، مانند شناخت انواع ابزار و یراق آلات چرم‌دوزی و معرفی انواع صندل، معرفی انواع نخ چرم‌دوزی، روش برش، چسب زدن، سوراخ کاری، مقاوم سازی چرم را به شما می‌آموزیم.

سود چرم‌دوزی بسیار خوب است و می‌توانید این کار را در اندازه ی یک کارگاه بزرگ، رشد دهید و برند خود را بسازید.

از نکات جالب این حرفه‌، این است که از روز اول می‌توانید یک نام برند برای خود برگزینید و عکس محصولاتتان را در پیج اینستاگرامتان بگذارید و با سفارش‌گیری، از آن سود ببرید.

دوره‌ی جامع آموزش صفر تا صد صندل چرم برتر، کامل‌ترین دوره در کشور است که می‌توانید آن را به‌صورت مجازی تهیه کنید و از آن بهره ببرید.

چرا خرید دوره‌ی صندل را به شما پیشنهاد می‌کنیم؟

چرم برتر با بیش از نُه سال سابقه درباره ی آموزش مجازی، چرم‌دوزان بسیاری را پرورش داده و به دنیای این کسب و کار شناسانده است. این تیم با برخورداری از محتواکاران حرفه‌ای، به تولید ویدئوها و دوره‌های آموزشی مجازی پرداخته است. همه‌ی ویدئوهای آموزشی چرم برتربه‌صورت تدوین و با کیفیت عالی و با چند دوربین، از چند زاویه ضبط و  در اختیار کاربران گذاشته شده است. در این ویدئوها کوشیده ایم که همه‌ی نماهای کار از نزدیک و با بهترین زاویه نشان داده شود تا جایگزین مناسبی برای دوره‌های حضوری چرم‌دوزی باشد.

وسایل و ابزارهای لازم دوره صندل

قالب

زیره

تکسون

فوم

میخ ریز

چسب کاغذی

چرم طبیعی یا مصنوعی

چسب PU

گزن یا چاقوی لویس

چکش

میخ کش

گاز پیشکاری

مداد

سنبه

سوالات متداول

هزینه دوره، مبلغ ۱,۵۰۰,۰۰۰ هزار تومان است، اما شما با تخفیف ۶۰ % می‌توانید این دوره را با مبلغ ششصد هزار تومان دریافت کنید.

همه‌ی کارها، از الگوی پرینتی و لیزری روی سایز ۳۸ که نُرم بازار است، برخوردارند و به شما آموزش داده شده است که بتوانید از روی الگوی پرینتی برای سایزهای مورد نظرتان اندازه کنید.

بله، همه‌ی زیره‌هایی را که بخواهید، می‌توانید از ما تهیه کنید.

در دوره‌ی صندل، اصول اولیه، روی یک مدل آموزش داده شده و بر دوازده مدل دیگر به‌صورت پروژه‌محور، صفر تا صدش آموزش داده شده است و کوشیده ایم هر مدلی، نکات آموزشی داشته باشد تا یک هنرجو پس از گذراندن این دوازده پروژه، به عنوان یک فرد بامهارت و حرفه‌ای بتواند انواع و اقسام صندل‌ها را تولید کند.

چاقوی لویس،گزن،کاتر، مداد، خط کش، متر خیاطی، چسب کاغذی، میخ کش، چکش، گاز، میخ، چسب PU، چسب صنعتی، قلم چسب، قالب، زیره، پنبه شوینده، چرم تکسون، فوم، سمباده ی زبر، فنر، چرم گاوی، شتری یا بزی، مشته، تخته‌ی برش،سمبه و نخ موم زده.

دوره، بیش از ۲۵ ساعت فیلم آموزشی را دربر می‌گیرد که به‌صورت پروژه‌محور تهیه شده است.

بله، بی‌شک. فیلمبرداری‌ها به گونه‌ای است که به‌صورت هم‌زمان از زوایای گوناگون، تصویر برداشته است و بهترین زاویه در هر قسمت به‌وسیله‌ی تدوینگر گزینش شده و این سبب شده که هنرجو زاویه‌ی دید خوبی، حتی هنگامی که آموزش حضوری است، داشته باشد.

ویژگی‌ای که در دوره‌های مجازی ما وجود دارد، این است که  هنرجو می‌تواند آن‌ها را دانلود و بارها نگاه کند که این کار در کلاس‌های حضوری فقط یک بار انجام می‌پذیرد و به‌طور معمول جمعیت آن‌ها زیاد است و زمان و شرایط دیدن نکات آموزشی از همه‌ی زوایا برای همه، امکان‌پذیر نیست. پس دوره‌های مجازی، مزیت بسیاری نسبت به دوره‌های حضوری دارند.

کسی که در دوره‌ی مجازی شرکت می‌کند، هر زمان از شبانه‌روز که بخواهد، می‌تواند آموزش‌ها رادریافت کند و به دلیل کیفیت بسیار خوب فیلم‌ها، حتی می‌تواند آن‌ها را با تلویزیون پنجاه اینچ ببیند.

نه به‌طور معمول ابزار را میان پانصد هزار تا یک میلیون تومان می‌شود تهیه کرد. البته برخی، بسیاری از ابزارها را مانند سمبه و مشته دارند و این کار، مواد اولیه‌ی به‌نسبت ارزانی دارد؛ برای مثال، زیره‌ها میان سی تا صد هزار تومان است. صندل هم چرم زیادی نمی‌برد و حتی می‌توانید از تکه‌های پرت چرم استفاده کنید.

بله، انواع و اقسام زیره‌ها به شما آموزش داده شده است. زیره‌های نیولایت که سایز‌های گوناگون ۳ ، ۵، ۷ و ۹ سانت روی آن‌ها نصب می‌شود را آموزش داده‌ایم.

هر صندل بین ۱ تا ۲ فوت معمولا چرم میبرد.

بله ، به هر حال انسان هر کاری را که بخواهد شروع کند در ابتدا ممکن است از آن چیزی نداند حتی وقتی یک نفر میخواهد آشپزی را شروع کند ممکن است از آن چیزی نداند.اما با دیدن آموزش های مختلف میتواند آن را یاد بگیرد.

دوره ی صندل این مزیت را دارد که ما از صفر چرم دوزی شروع کردیم و تمام اصول را بهتون یاد دادیم. پس نگران نباشید که آموزش ندیدید. شما خیلی راحت میتونید داخل خونه یک کارگاه تولید صندل برای خودتون راه اندازی کنید.

بله هر کدام از قالب ها و کفی ها را بخواهید براتون ارسال میکنیم.

با چرم های بزی، شتری و گاویمیشه درست کرد. حتی در آینده بعضی از صندل ها رو با چرم های ماهی میخواهیم درست کنیم.

بله تمامی مدل ها پروژه محور هست و ابتدا اصول اولیه را بهتون آموزش دادیم و از صفر تا صد کار را استاد مرجان محمدی انجام میدهند

نه اتفاقا دوره ی صندل از دوره ی کیف خیلی راحت تره و نکته ی جالب اینکه کیف دوزهای زیادی در جامعه وجود دارند ولی کسانی که بتونند کار صندل را انجام دهند خیلی کمتر هستند اما کسانی که صندل استفاده میکنند تعدادشون خیلی بیشتر است.

تمامی کارها با دست انجام میشود.

رنگ لبه زدن تو این کار خیلی واجب نیست. بدون رنگ لبه هم میشه صندل را درست کرد.

بله. دو مدل صندل مردانه آموزش دادیم. ولی با آموزش هایی که دادیم هر سایز و هر مدلی را که بخواهید را میتونید درست کنید.

بله طراحی را بصورت کامل بهتون آموزش میدهیم. مزیتی که این دوره دارد این است که علاوه بر آموزش اصول طراحی صندل، ۱۲ پروژه جداگانه طراحی شده که هر کدام نکات خیلی خاصی را در طراحی دارد به همین دلیل این دوره میتواند به هنرجو خیلی کمک کند که بعد از اتماماین دوره تبدیل به یک اوستاکار طراح صندل بشود.

حتما. تمام تلاش ما این بوده که بتونیم استاندارهای لازم را به شما آموزش دهیم و هنرجو بتواند بعد از اتمام دوره مثل یک استادکار حرفه ای صندل های خودش را درست کند.

صندل را داخل خونه هم میشه درست کرد و طبیعتا هر تولیدی که بخواهد تیراژ کارش را بالا ببرد ملزم به این هست که از نیروهای بیشتری استفاده کند . ولی یک شخص هم به تنهایی خودش میتواند انجام دهد.

پروژه های انجام شده در طول دوره

پروژه ۱: مدل شهرنواز

پس از اینکه آموزش اصول در مدل چهره‌آزاد بیان شد، مدل شهرنواز را آموزش دادیم، یعنی هنرجو پس از آموزش اصول، نخستین پروژه‌ای که می‌آموزد، این پروژه است که در آن، از صفر طراحی  تا آخرین مرحله که پرداخت می‌باشد را فرا می‌گیرد.

در این مدل آموزش دادیم که چگونه  پشتی پا  را در طراحی  و اجرا سوار کند و نیز بستن یک بند و سگک و اندازه‌گیری آن را، زیرا فراگیری صندل‌هایی که سگک دارند، بسیار مهم است و این پروژه برای آغاز یادگیری  این کار بسیار مناسب است. همچنین برای جلوی صندل نیز آموزش اصول طراحی داده شده است تا بتوان افزون بر تزیین با پاپیون، شکل رویه‌ی صندل را متفاوت کرد، یعنی هنرجو می‌آموزد که اگر بخواهد شکل‌های متفاوت‌تری را روی صندل اجرا بکند، چه باید انجام دهد و چگونه برای پشت کار، بند یا سگک بگذارد.

ادیت 6 3
ادیت 2 7
ادیت 3 7

پروژه ۲: مدل سودابه

این دومین پروژه است و هنرجو باید آن را پس از مدل شهرنواز فرا گیرد.

شاید فکر کنید که این مدل، شبیه مدل شهرنواز است، اما چند تفاوت اصلی دارند.  جلوی این کار چندتکه است و مدل‌ها، روی هم دوخته می‌شوند. در این پروژه کوشیده‌ایم در طراحی، الگوهای چندتکه را به هنرجو بیاموزیم تا هم طراحی و هم سوار کردن و لب تا کردنِ کار را بیاموزد. این‌ها نکاتی هستند که به پیاده‌سازی اصول یاری می‌رساند، یعنی توقع داریم هنرجو پس از آموختنِ این پروژه با توجه به اصولی که آموزش دادیم، بتواند صندل‌های گوناگونی را که چندتکه هستند و باید روی هم دوخته شوند و تبدیل به یک تکه برای رویه‌ی کاربشوند، به خوبی بسازد.

مزیت آموزش این پروژه آن استکه روی همه‌ی پاشنه‌ها و کفی‌ها قابل اجراست، یعنی هنرجو نباید نگران این موضوع باشد که این مدل را روی پاشنه‌های دیگر نتواند انجام دهد.

این پروژه از صفر: کفنی کردن، سپس طراحی و تا آخرین مرحله که پرداخت می‌باشد، به آموزش هنرجو می‌پردازد.

ادیت 3 8
ادیت 2 8
ادیت 1 9

پروژه ۳: مدل سیندخت

این پروژه از صفر که کفنی کردن کار است، آغاز می‌شود و سپس طراحی صورت می‌پذیرد و تا آخرین مرحله، با فیلمبرداری از آموزش‌های استاد مرجان محمدی به انجام می‌رسد.

نکته‌ای که در مدل سیندخت بسیار اهمیت دراد این است که ما کوشیده‌ایم مدلی را برگزینیم که بغل‌های آن تا نزدیک پشت پا بیاید و این مدل از این لحاظ در حوزه‌ی طراحی و اجرا حائز اهمیت است که اصول اولیه‌ی آزبندی را از لحاظ طراحی و اجرا در ذهن هنرجو جایگزین کند و به او وسعت دید بدهد تا بتواند صندل‌های جلوباز را که بغل آن پر هست، طراحی کند و بدوزد.

شما می‌آموزید که برای ایستایی این صندل باید چگونه عمل کنید. روش آسترکشی و چگونگی پف کردن این صندل نیز از نکاتی است که در این آموزش فرا می‌گیرد.

ادیت 3 3
ادیت 2 3
ادیت 6

پروژه ۴: مدل ارنواز

در این پروژه نیز از صفر که کفنی کردن کار است و سپس طراحی و تا آخرین مرحله، جلوی دوربین اجرا می‌شود.

این مدل، جلوبازی آن کمتر است و سوار کردن چسبک بر آن آموزش داده می‌شود.

ادیت 1 5
ادیت 3 4

پروژه ۵: مدل میترا

مدل بسیار مهمی است چون سیستم طراحی آن به‌گونه‌ای است که بندی که می‌خواهد پشت پا را بگیرد، از قسمت جلویی کشیده شده و درون آن نیز باید بندگیر طراحی شود. افزون بر این، سگک هم دارد. این صندل نکات مهمی را در اجرا و طراحی دارد و به همین دلیل، آموزش این مدل را‌ آوردیم. این مدل آغاز فراگیری ساختِ صندل‌هایی است که با بند ساخته می‌شوند.

ادیت 4 3
ادیت 3 6
ادیت 2 6

پروژه ۶: مدل رودابه

این مدل بسیار خوبی است چون از رنگ‌بندی فراوانی برخوردار است و نیز نخستین مدلی است که جلوی پا را به شکل بندینک طراحی کرده و یک‌تکه قرار داده است.

در طراحی این مدل، زبانه‌ی کار طراحی شده است و هنرجو طراحی زبانه‌ای ویژه را برای صندل می‌آموزد که بندها به آن متصل می‌شوند.

در پشت پا نیز کوشیده‌ایم سرآغاز کارهایی را که پشتشان به‌صورت یک‌تکه طراحی می‌شود، آموزش دهیم.این پروژه از نظر اجرا به ذهن هنرجو یاری می‌رساند که در مدل‌هایی که بندهای بسیای دارند و قرار است در یک نقطه به هم متصل شوند، به آسانی، دهنه‌ی کفش را بسازد.

ادیت 2 2
ادیت 1 2
ادیت 3 2

پروژه ۶: مدل گل اندام

مدلی بسیار جالب است. چرا؟

چون برای پشت پا، کش تعبیه شده است و این صندل را فری سایز می‌کند و قسمت روی پا را به‌صورت کامل پوشش می‌دهد. در این مدل، هنرجو می‌آموزد که صندل‌هایی که قسمت جلوی پا را پوشش می‌دهند، چگونه طراحی و آزِ کار را محاسبه کند. بنابراین این پروژه را در آموزش‌هایمان قرار دادیم تا وسعت دید هنرجو را در طراحی مدل‌هایی که به‌صورت جلوپوشیده و بغل‌ بازند، بیفزاییم.

ادیت 2
ادیت 3

پروژه ۷: مدل منیژه

مدلی است که پشت آن، یک‌تکه درآمده و ایستایی ویژه‌ای دارد که هم در صنعت کفش و هم در صنعت صندل، کارایی ویژه‌ای دارد. پس سفارش می‌شود که حتماً این مدل را فرا بگیرید. افزون بر مدل‌های پیشین در طراحی جلوی این مدل کوشیده‌ایم که ترکیبی باشد از بندها و صندل‌هایی که جلوپوشیده‌اند تا هنرجو بتواند هم سوارکاری کارهای لب‌بر را بیاموزد و هم در طراحی بتواند کار را ارتباطی به پشت صندل بدهد، بنابراین این یک پروژه‌ی بسیار مهم است.

ادیت 2 5
دوره ی جامع صندل

دریافت هدیه ۴۳۰ هزارتومنی آموزشی

شمارتون در فرم زیر وارد کنید تا مجموعه ای ارزشمند از دوره های آموزشی سایت به ارزش ۴۳۰ هزارتومان رو در دریافت کنید

3213
[gravityform id=”8″ title=”false” description=”false” ajax=”false”]