شما در این ویدئوی آموزشی، با انواع سوزن آشنا خواهید شد. در ادامه خواهید آموخت که هر کدام از این سوزن‌ها چه زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین  یاد خواهید گرفت نحوه نخ کردن سوزن را . به کار بردن چه روش‌هایی باعث می‌شود فشار کمتری به دستانتان وارد شود و چگونه دوخت تمیزی داشته باشید.
یکی از آموزش‌های مقدماتی که برای دوخت کیف چرم، باید با آن آشنایی کافی داشته باشید، نحوه سوزن نخ کردن می‌باشد. اینکه شما بدانید هر نوع سوزن را به چه شکلی نخ کنید تا در حین کار با مشکل رو به رو نشوید اهمیت زیادی دارد؛ زیرا باعث می‌شود از دوباره کاری جلوگیری شود.
وقتی شما می‌خواهید کارتان را شروع کنید، اولین گامی که باید بردارید، این است که سوزنتان را با توجه به چیزی که می‌خواهید آن را بدوزید، انتخاب نمایید. سوزن‌ها به دو نوع تقسیم می‌شوند، که عبارتند از: سوزن نوک گرد و سوزن نوک تیز.
سوزن‌های نوک گرد، زمانی که کارها با لیزر برش خورده باشند و دو سمت کار سوراخ باشد، می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. زیرا شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را از هر دو سمت رد کنید. سوزن‌های نوک گرد، دارای لبه‌ی گرد هستند. گرد بودن لبه‌ی این نوع سوزن، باعث می‌شود هنگام کار، فشاری به دست شما وارد نشود.
سوزن‌های نوک تیز، بیشتر در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرند که کار سوراخ خورده باشد، ولی قسمت زیپ را که می‌خواهیم به کار بچسبانیم، سوراخ نخورده باشد. سوزن‌های نوک تیز، به علت لبه‌ی تیزی که دارند، می‌توانند فشار به دستان شما وارد نمایند. هر چند برخی افراد به راحتی از این نوع سوزن استفاده می‌کنند.
همان طور که می‌دانید، نخ کردن سوزن، نیاز به رعایت برخی نکات دارد. در صورتی که این نکات رعایت نشوند، ممکن است حین کوک زدن با مشکلاتی رو‌به‌رو شوید. به عنوان مثال، هنگامی که شما در حال کوک زدن هستید، ممکن است چندین و چند بار نخ و سوزن از هم جدا شوند. برای اینکار لازم است نخ را در انتهای سوزن گره دهید. سپس نوک سوزن را از داخل سر نخ رد نمایید و بعد نخ را بکشید. بر این اساس، انتهای سوزن شما گره خورده است و دیگر در ادامه‌ی کار شما را با مشکل رو‌به‌رو نمی‌کند.
همچنین هنگامی که کار با لیزر برش خورده باشد، داخل سوراخ‌ها مقداری دوده وجود دارد. گره‌ای که به شما آموزش داده می‌شود، تا حدی می‌تواند این دوده‌ها را کاهش دهد. شما می‌توانید با فرا گیری این آموزش‌های چرم برتر مهرسانا، دوختی تمیز و مرتب داشته باشید. دوخت تمیز یکی از مواردی است که می‌تواند، در فروش محصولات شما موثر باشد.

 

4 thoughts on “نخ کردن سوزن

  1. رویا دستخوش کوکانی میگوید:

    سلام خسته نباشید خیلی خوشحالم که وارد مجموعه شما برای یادگیری بیشتر شدم . امیدوارم از امتیاز صفر هم بالاتر برم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد